تبليغات /تجهيزات دوربين مداربسته
نوشته شده توسط : احمد
 

تجهيزات دوربين مداربسته به طور كلي به سه دسته دوربين ، مانيتورها و كابل تقسيم مي شود. اما اين ها تمام تجهيزات لازم براي نصب دوربين هاي مداربسته نيستند و در شرايط مختلف شما نياز به تجهيزات ديگري مانند پايه هاي نصب، منبع تغذيه، هارد ديسك و … نيز نياز خواهيد داشت.  اگر اطلاعات كافي در زمينه دوربين هاي امنيتي و تجهيزات مختلف آن نداريد ما در اين مقاله به شما كمك مي كنيم با شناخت نسبي از اين تجهيزات يك خريد مناسب و در نهايت نصب كاربردي و دقيق دوربين مداربسته داشته باشيد.

تجهيزات دوربين مداربسته

تجهيزات دوربين مدار بسته

همان طور كه در بالا نيز اشاره كرديم ، سيستم هاي دوربين مدار بسته داراي سه بخش اصلي هستند:

  • دوربين
  • مانيتور
  • كابل

اين سه بخش اجزاي اصلي تمام دوربين هاي مداربسته را تشكيل مي دهند .  كاملا واضح  است كه دوربين هاي مداربسته انواع مختلفي دارند و با پيچيده شدن ساختار دوربين هاي مداربسته تجهيزات ديگري نيز براي نصب دوربين مداربسته مورد نياز است. خب بياييد نگاه دقيق تري به اجزاي تشكيل دهنده دوربين هاي مداربسته داشته باشيم:

۱– دوربين

اگر سيستم هاي امنيتي را به بدن انسان تشبيه كنيم كاملا واظح است كه دوربين ها نقش چشم را در اين ارگان بازي مي كنند. تهيه نما از منطقه اي كه نظارت مورد نياز است و ارسال سيگنالهاي الكترونيكي به منبع ذخيره اطلاعات كار اصلي دوربين در سيستم هاي حفاظتي به حساب مي آيد. در حالت كلي دوربين هاي مداربسته را به دو دسته مهم دوربين هاي آنالوگ و دروبين هاي IP تقسيم مي كنند و شما با خريد دوربين هاي مداربسته IP از مزيت هاي منحصر به فرد اين دوربين ها مانند سنسور هاي حرارتي، قابليت تشخيص نفوذ، تشخيص چهره و دود بهره مند مي شويد.

۲– مانيتور

بخش مهم ديگر در تجهيزات دوربين مداربسته را مانيتور ها تشكيل مي دهند. قطعا وقتي شما دوربيني در محيط نصب مي كنيد بايد وسيله اي نيز براي مشاهده تصاوير ارسالي از دوربين داشته باشيد. بنابراين تصاوير واضح را با مانيتورهاي با كيفيت مي توانيد مشاهده كنيد و در اين بخش دقت كنيد كه از مانيتورهاي استاندارد استفاده شده باشد.

۳– كابل

بخش ديگر و مهم در تجهيزات دوربين مداربسته را كابل ها تشكيل مي دهند. گفتيم كه دوربين چشم سيستم نظارتي است و بايد تصاوير را به مانيتورها ارسال كند. در سيستم هاي نظارتي آنالوگ شما به كابل كواكسيكال نياز داريد و براي مثال كابل كواكسيال معمولي ۷۵ اهمي است كه از رساناي مركزي مسي و ۹۵ درصد پوشش محافظ تشكيل شده است. در مقابل سيستم هاي آنالوگ، دوربين هاي IP قرار دارند و شما در اين سيستم هاي نظارتي بايد از كابل شبكه براي اتصال استفاده كنيد. يكي ديگر از موضوعات مهم در نصب دوربين مداربسته تست كابل شبكه است كه مي توانيد در مقاله تست كابل شبكه اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد. 

۴– سوئيچ

بخش ديگري كه در تجهيزات دوربين مداربسته استفاده مي شود، سوئيچ ها هستند. سوئيچ ها به شما اين امكان را مي دهند كه از طريق يك مانيتور، تصاوير چند دوربين را به صورت همزمان نظارت كنيد. براي اين موضوع از هر دوربين يك كابل به سوئيچ متصل مي شود و در نهايت كي كابل از سوئيچ به مانيتور وصل مي شود. شما مي توانيد با استفاده از سوئيچ همه تصاوير را به طور همزمان روي صفحه نمايش مشاهده كنيد؛ حتي مي توانيد انتخاب دوربين مورد نظر را به صورت دستي انجام دهيد يا يك برنامه تعويض متوالي را برنامه ريزي كنيد تا به طور خودكار از نمايي به نماي ديگر نظارت كنيد. سيستم هايي كه دوربين هاي مدار بسته زيادي دارند بايد دوربين ها را به گروه هاي مختلف تقسيم كنند و از يك سوئيچ ديگر و يك مانيتور دوم براي مشاهده دقيق تر تصاوير استفاده نمايند.

۵– DVR و NVR

همانطور كه گفتيم دوربين هاي مداربسته به دو دسته كلي آنالوگ و IP تقسيم مي شوند. در هر يك از اين نوع دوربين ها از سيستهم هاي ضبظ تصاوير متفاوتي استفاده مي شود و در نتيجه در هنگام نصب به اين موضوع توجه ويژه داشته باشيد. در دوربين هاي آنالوگ از ضبط ويدئو DVR و در دوربين هاي IP از ضبط NVR استفاده مي شود. اما به طور كلي وظيفه هر دو اين دستگاه ها مديريت، پردازش، تنظيمات، ضبط و نمايش تصوير است.

۶– تجهيزات دوربين مدار بسته: منبع تغذيه

دوربين هاي مداربسته براي استفاده نياز به برق دارند و در اينجا نيز دوربين هاي آنالوگ و دوربين هاي IP از دو نوع منبع تغذيه متفاوت استفاده مي كنند. دوربين آنالوگ از طريق آداپتور به  برق شهري متصل مي شوند و برق 12 ولت را به سيستم وارد مي كنند اما برق لازم دوربين مدار بسته IP توسط منبع تغذيه POE تامين مي گردد. شما با وصل كردن كابل شبكه به اين منبع تغذيه مي توانيد برق مورد نياز دوربين را به راحتي تامين كنيد.

۷– هارد ديسك

يكي ديگر از تجهيزات دوربين مداربسته را هارد ديسك ها تشكيل مي دهند تا تصاوير ارسال شده توسط دوربين در اين تجهيزات ذخيره شود. معمولا سيستم دوربين مدار بسته IP، فضاي بيشتري نسبت به دوربين آنالوگ نياز دارد.

CCTV equipment

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته هایک ويژن ،  پشتيباني هایک ويژن

اجزاي تكميلي تجهيزات دوربين مدار بسته

۱– محافظ دوربين

مكان نصب دوربين هاي مداربسته متفاوت است و در نتيجه براي حفاظت از اين دوربين ها در مكان ها مختلف بايد تمهيداتي در نظر گرفته شود. براي مثال دوربين هايي كه در فضاي باز قرار مي گيرند در معرض باران، يا آفتاب شديد و يا حتي مزاحمت پرندگان قرار مي گيرند. به همين دليل بسته به اينكه دوربين مداربسته قرار است در چه مكاني نصب شود تجهيزات حفاظتي مانند فن، سنسور، سايه بان، عايق و … براي اين دوربين ها نيز بايد نصب شود.

۲– گرداننده دوربين

گاهي ممكن است دوربين مداربسته اي كه در يك مكان نصب مي شود به صورت چرخشي فضاهاي مختلف را در زواياي متفاوتي پوشش دهند. براي اين منظور شما مي توانيد از وسيله اي بانام گرداننده دوربين استفاده كنيد.

۳– لنز دوربين

گاهي   نصب دوربين مدار بسته در فضاهاي بسيار وسيع انجام مي شود و در نتيجه شما نياز داريد كه دقت تصاوير را تغيير دهيد. براي اين كار شما از لنزهاي متفاوت دوربين مي توانيد استفاده كنيد.

۴– پايه دوربين

پايه هاي مختلف و متفاوتي بسته به اينكه دوربين مداربسته را در چه مكاني و با چه مشخصاتي نصب مي كنيد و جود دارد. به طور كلي براي نصب دوربين مداربسته بر روي ديورا يا هر مكان ديگري بايد از پايه ها استفاده كنيد.

معيارهاي انتخاب تجهيزات دوربين مدار بسته

۱– دوربين

اولين موضوعي كه براي نصب دوربين هاي مداربسته مهم است نور محيطيست كه مي خواهيد دوربين را در آن محيط نصب كنيد. بر همين اساس دوربين هاي مداربسته را مي توان از نظر روشنايي به سه دسته اصلي تقسيم كرد:

  • دوربين هاي هدف عمومي

دوربين هاي مداربسته اي كه در محيط هاي عمومي نصب مي شود قابليت اين را دارند كه در فضاهاي خانگي نيز نصب شوند تنها عامل مهم اين است كه محيط مورد نظر شما بايد به شكل يكنواخت روشن بماند تا كيفيت تصوير دوربين حفظ شود.

  • دوربين هاي لوكس پايين(لوكس واحد اندازه گيري نور است)

دوربين هاي لوكس پايين يكي از بهترين گزينه ها براي محيط هاي خانگي و شهري با نور نسبتا كم است. اين دوربين ها به شكل بسيار مطلوبي در طيف هاي مادون قرمز توانايي ثبت تصاوير را دارند. به طور عمومي دوربين هاي لوكس پايين عدد زير يك را شامل مي شود و اين درحاليست كه عدد 0.5 لوكس براي چشم انسان سياهي كامل محسوب شده و انسان در چنين فضايي ديد كافي ندارد. خروجي چنين دوربين هايي هميشه به صورت سياه و سفيد است.

  • دوربين هاي رنگي

اين دوربين ها براي ثبت تصاوير با كيفيت نياز به نور كافي دارند . به صورت عمومي در فضاهاي باز و در شرايطي كم نور مانند ساعت هايي از شب شما نياز به لامپ هايي با شدت بالا يعني بين 75 تا 150 وات داريد. البته كاملا واضح است كه در نور طبيعي روز اين دوربين ها بدون هيچ مشكلي تصاوير با كيفيتي را ثبت مي كنند. همچنين يكي ديگر از انواع دوربين مداربسته دوربين حرارتي است. در مقاله معرفي دوربين حرارتی  درباره اين نوع دوربين ها نيز اطلاعات بيشتري كسب كنيد. 

۲– مانيتور ها

انتخاب و قرارگيري مانيتور ها ساده و در عين حال بسيار مهم است. تنها تصميمي كه در مورد مانيتور بايد اتخاذ كنيد، اندازه مانيتور بر اساس فاصله ديدتان است.

۳– سويچ ها

چهار دسته اصلي وجود دارد:

  • سوئيچ دستي ساده
  • سوئيچ هاي متوالي خانگي
  • سوئيچ هاي اتصال متوالي
  • سوئيچ هاي متوالي با برنامه زنگ هشدار
  • اجزاي تكميلي
  • ضبط ويديو ها

نتيجه‌ گيري 

شما مي توانيد از دوربين هاي مدار بسته در هر مكاني استفاده كنيد. اگر فعاليت ناخواسته اي در مكاني وجود داشته باشد، دوربين مدار بسته يك هشدار امنيتي براي شما ارسال مي كند. شما مي توانيد بلافاصله فيلم زنده را بر روي تلفن همراه يا هر وسيله ديگر بررسي كنيد. گروه امنيت شاپ زير مجموعه شركت پويا وب پرداز، مشاور، طراح و مجري سيستم‌ هاي نظارت تصويري فعاليت خود را از سال ۱۳۸۹ در زمينه نصب و راه ‌اندازي سيستم ‌هاي دوربين‌ هاي مدار بسته آغاز نموده است.

اين گروه مفتخر است كه در طول مدت زمان فعاليت خود بيش از ۱۰۰۰ پروژه مختلف در سراسر كشور به انجام رسانيده است كه در حدود ۵۰ نوع صنف و كاربري مختلف در محيط‌ هاي آموزشي، بيمارستاني، بانك‌ ها، مراكز نظامي و … را شامل مي‌شود. گروه امنيت شاپ با توجه به رعايت حقوق كار فرمايان گرامي و ارائه خدمات و پشتيباني به ‌موقع، فروش كالا با ضمانت ‌نامه و گواهي اصالت كالا صورت مي ‌پذيرد.

بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته براي منزل ، دوربين مداربسته فرودگاه ،  دوربين مداربسته بيمارستان





:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: