نوشته شده توسط : احمد

برخی از فروشندگان بدون توجه به حضور رقبای متعدد در اطرافشان، اشتباهاتی را مرتکب می شوند که باعث بی نتیجه ماندن فرآیند فروش می گردد. هر فروشنده باتجربه ای می تواند چندین ماجرای تلخ را که باعث از دست رفتن مشتری شده است، برای شما تعریف نماید. فروشندگان موفقِ امروز، درس های ارزشمندی را از چنین موقعیت هایی آموخته و به کار بسته اند. آنها می دانند که از دست دادن مشتری سهل تر از آن است که تصور می شود.

آنچه مسلم است، اگر ما از اشتباهات دیگران درس بیاموزیم و در دام قاتلین فروش گرفتار نشویم، داستانهای غم انگیزی نیز برای تعریف کردن نخواهیم داشت!

اولین قاتل: عدم برخورداری از چهره ای حرفه ای

اگر می خواهید مردم به شما توجه کرده و به نظرات شما درباره محصول یا خدمات تان، گوش فرا دهند، باید در رفتار و برخورد خود همچون کارشناسی حرفه ای ظاهر شوید. ظاهری خوب و آراسته داشته باشید و با اطمینان به پیش بروید. مشتریان به شور و شوق و اطمینان شما بیشتر از اطلاعات فنی و تخصصی تان، توجه نشان می دهند.

دومین قاتل: حرف زدن بیش از حد

به یاد داشته باشید زمانی که صحبت می کنید، تنها مشغول حرف زدن هستید و زمانی که با طرح پرسشی، مشتری را به صحبت درباره نیازهایش ترغیب می نمایید، مشغول فروختن. تنها از طریق گوش دادن موثر می توانید به خواسته های مشتری پی برده و به ایشان در تصمیم گیری درست در خرید کالا و یا استفاده از خدمات یاری رسانید.

article_image_one_410.jpg

سومین قاتل: استفاده از کلمات نامناسب

کلمات شکل دهنده باورها و تصویرها در ذهن ما هستند. برخی واژه های رایج در حرفه فروشندگی، مشتری را در امر خرید مردد می سازند. برای مثال، همه ما می دانیم که «قرارداد» سندی است قانونی و الزام آور که فسخ آن و خارج شدن از الزامات آن مستلزم فرآیندی پیچیده است. پس چنانچه شما از «فرم های ساده سفارش» و یا «موافقتنامه های اولیه» با عنوان «قرارداد» یاد کنید، در حالِ ساختن یک تصویر تهدید کننده در ذهن مشتری خود هستید که باعث می شود وی مردد شده و تصمیم خود را به تعویق اندازد. درباره کلماتی که بکار می برید فکر کنید، کلمات و تصویرهای منفی را با واژه های مثبت تر و دلپسندتر جایگزین نمایید.

چهارمین قاتل: عدم توجه به ایجاد رابطه ای دوستانه

رابطه دوستانه، اعتماد را به دنبال خواهد داشت. افراد از فروشنده ای که مورد اعتماد و پسندشان نباشد، خرید نخواهند کرد. هیچگاه به طور مستقیم و بدون حاشیه به معرفی کالا یا خدمات تان نپردازید، سعی کنید به شناخت مشتری و ایجاد رابطه ای دوستانه با وی، کمی توجه نمایید.

پنجمین قاتل: عدم تشخیص شایستگی مشتری

همیشه برخی از افرادی که به شما مراجعه می نمایند و به کالا و خدمات تان توجه نشان می دهند، گزینه های مناسبی برای خرید از شما نمی باشند. اگر آنها نیازی به کالا و خدمات شما نداشته و یا از قدرت مالی کافی برخوردار نباشند، معامله و فروشی اتفاق نخواهد افتاد. مسئله پیش روی شما این است که قادر باشید در حداقل زمان ممکن، در جریان ارتباط با ایشان به این موضوع پی ببرید. شما می توانید تنها با پرسیدن چند سوال به این مهم دست یابید، به نحوی که پاسخ های ایشان شما را درباره اینکه آیا آنها واجد شرایط خرید کالا و یا برخورداری از خدمات شما هستند یا نه، متقاعد سازد.

ششمین قاتل: ندانستن زمان اتمام معرفی و خاتمه فروش

بسیاری از فروشندگان بر این باورند که در هنگام معرفی کالا و خدمات، می بایست هر آنچه را که در چنته دارند، به مشتریان بالقوه ارایه دهند. برخی از این فروشندگان حتی بعد از اینکه مشتری موافقت خود را درباره خرید از ایشان اعلام می نماید، باز هم به صحبت خود ادامه می دهند. چنین عملی می تواند به آسانی داستانی غم انگیز از فروش در زندگی حرفه ای شما باقی گذارد.

هفتمین قاتل: خودپسندی

فروشندگی، حرفه ای خدماتی است. در راه خدمت به دیگران، در بسیاری از موارد باید از خواسته ها و نیازهای خود به نفع خواسته ها و نیاز های مشتری، چشم پوشید. زمانی که در کنار مشتری هستید مراقب باشید منافع مادی خود را در سخنان و رفتارتان آشکار نسازید و به عبارتی اجازه ندهید علامت های دلار ($) در چشمانتان بدرخشد! چنانچه مشتری احساس نماید که شما تنها برای دستیابی به سود خود، به ترغیب ایشان به خرید می پردازید و مزیتهای مورد علاقه وی برای شما اهمیتی ندارد، به سرعت شما را ترک کرده و برای خرید به رقبای شما مراجعه خواهد کرد.

هشتمین قاتل: عدم آگاهی از چگونگی خاتمه فروش

بدون خاتمه فروش، هیچ فروشی اتفاق نخواهد افتاد. وقتی شما به فروش خاتمه ندهید، مشتری خود را به نزد رقیب فرستاده اید؛ شما کالا و خدمات تان را به مشتری معرفی نموده و وی را متقاعد کرده اید که به کالای شما نیاز دارد، اما از وی نخواسته اید که از شما خرید نماید، پس زمانی که مشتری به رقیب شما مراجعه می نماید، کافی است که رقیب شما از وی بخواهد که کالای او را بخرد… در بسیاری از موارد، تمام آنچه که نیاز است برای خاتمه فروش، انجام دهید، پرسیدن یک سوال صریح است: آیا رنگ قرمز این مدل را امروز همراه خود خواهید برد و یا فردا آن را برای شما ارسال نمایم؟ پرداخت نقدی برای شما آسان تر است یا پرداخت از طریق چک و یا کارت اعتباری؟

نهمین قاتل: توجه نکردن به جزئیات

چنانچه جزئیات را سرسری گرفته و در معرفی کالا و خدمات خود راه میانبر را انتخاب نمایید، با این بهانه که این کار برایتان تکراری و خسته کننده است، موفقیت در فروش را از دست خواهید داد. فراموش نکنید: معرفی کالا و خدمات علیرغم تکراری بودن برای شما، برای هر کدام از مشتریان تازگی دارد. پس آن را با شور و شوق و بدون راه میانبر ارایه نماید، مگر در مواردی که مشتری، خود اشاره نماید که جزئیات خاصی که به طور معمول ارایه می شود، مورد علاقه وی نیست. باید به اسناد مکتوب و کامپیوتری که حاوی اطلاعات و جزئیات لازم هستند کاملا آشنا و مسلط باشید. گم کردن اطلاعات، مشتری را در زمینه خرید از شما دچار شک و تردید می نماید.

دهمین قاتل: عملکرد ضعیف

این مورد به میزان توجه شما به جزئیات بستگی دارد. اگر شما یا شرکت شما به منظور تشخیص عملکرد متناسب با انتظارات مشتری، از رویه یا سیاست خاصی برخوردار نباشید، نمی توان موفقیت های چشمگیری را برای آینده کسب و کارتان مجسم نمود. بخشی از زمان و تلاش خود را صرف پیرایش و استاندارد نمودن عملکردتان نمایید، باید تمامی افرادی که با شما کار می نمایند، بر رعایت این استانداردها ترغیب و تشویق شوند. فروشندگان نباید فراتر از استاندارهای شرکت، به مشتریان وعده دهند. رعایت استانداردها بر عهده همه افراد دست اندر کار در کسب وکار شما می باشد.

 

  1. https://mysitesname.com/story9148578/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  2. https://toplistar.com/story9148685/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  3. https://kingslists.com/story9148564/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. https://fatallisto.com/story9148578/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  5. https://sirketlist.com/story9148521/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  6. https://listfav.com/story9148615/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  7. https://classifylist.com/story9148556/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  8. https://icelisting.com/story9148472/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  9. https://210list.com/story9148572/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  10. https://hylistings.com/story9148574/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  11. https://wiishlist.com/story9148598/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 

 


:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

طبق یک آمار جالب در یک نظر سنجی، 52% افراد گفته اند که احساس آنها نسبت به شرکت هایی که از آنها هدایای تبلیغاتی دریافت کرده اند، مثبت است و نزدیک به 50% از افراد نیز به استفاده روزانه خود از این هدایا اشاره کرده اند. در این مقاله می خواهیم 5 مزیت عمده ی استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی تکنیک های بازاریابی را با شما در میان بگذاریم.

1- مطرح شدن بیشتر برند

یکی از اهداف اغلب کسب و کارهای کوچک و بزرگ مطرح شدن نام تجاری یا برند آنهاست. چگونه می توان یک برند را علیرغم موفقیت در رقابت، در ذهن مشتریان (هم مشتریان موجود و هم مشتریان بالقوه) مطرح و ماندگار کرد؟ یک روش آن خلاقیت در بازاریابی است. هدایای تبلیغاتی ابزار ساده ای هستند که می توانند موجب مطرح شدن برند یک کسب و کار کوچک شوند؛ به کمک درج کردن نام تجاری بر روی کالاهایی که مشتریان در زندگی روزانه خود از آنها استفاده کنند، شما می توانید جایگاه برند خود را در اذهان عمومی ارتقاء دهید.

article_image_one_476.jpg

2- کاربری بیشتر با صرف هزینه کمتر

با بودجه های اندک، به سختی می توان روش بازاریابی را انتخاب کرد که بهترین و بیشترین توجه را به سمت کسب و کار کوچک شما جلب کند و انتخاب اینکه کدام موارد بیشترین سود را عاید شما می کند، اغلب دشوار است. هدیه های تبلیغاتی که ارزان قیمت و از دوام بیشتری برخوردار بوده و امکان درج تبلیغ بزرگتری روی آنها وجود دارد، برای سرمایه گذاری بسیار مناسب و ارزشمند هستند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که یک اشانتیون یا هدیه کوچک خود راه بزرگی برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به شماست. اگر صاحب مغازه یا فروشگاه هستید بهترین روش برای تشکر کردن از خرید مشتریانتان، اهدای یک اشانتیون به آنهاست.

3- کارت بیزینس ثانویه

اگرچه کارت های بیزینس همیشه به عنوان یکی از اجزای اصلی و ارزشمند در تجارت و هر کسب و کاری هستند اما کالاهای تبلیغاتی نیز راهی جالب و خلاقانه برای جلوه دادن اطلاعات تماس در معرض دید به شمار می روند. به جای اینکه هنگام برخورد با مشتریان احتمالی به آنها تنها کارت بیزینس خود را ارائه کنید، حالتی را در نظر بگیرید که علاوه برکارت بیزنس یک شیء قابل لمس تر که نام برندتان روی آن حک شده است نیز به او بدهید. به عنوان مثال اگر صاحب یک شرکت کامپیوتری هستید و کارتان تعمیر وسایل الکتریکی و کامپیوتری است، می توانید یک USB به همراه بیزنس کارت خود به مشتری بدهید.

4- ملموس بودن

هنگامی که زمان بازاریابی برای محصولات یا خدماتتان می رسد چیز دیگری که باید به خاطر داشته باشید نمایش و ارائه مکرر آنها به مشتریان است. چگونه می توانید کالا و خدمات خود را بدون صرف هزینه های گزاف به طور پیوسته و مکرر در معرض دید مشتریان قرار دهید؟ راه حل ساده ای وجود دارد: باید به این فکر کنید که خریداران تمایل به داشتن چه چیزهایی در کنار خودشان هستند. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک تفریحگاه یا استخر هستید می توانید یک وسیله ساده یادآوری قرار ملاقات در پشت کارت بیزنس خود قرار دهید. مشتریان نیز معمولا از چنین ابزاری به خاطر یادآوری کردن قرار ملاقات هایشان نگهداری و استفاده می کنند. یا اگر در فروشگاهتان انواع نوشیدنی را می فروشید، می توانید از یک دربازکن به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید.

5- برنامه بازاریابی قدرتمند

خط مشی شما در بازاریابی چیست؟ به این مثال فکر کنید: کدام یک از این گزینه ها را برای برنامه ناهار خود انتخاب می کنید: هر هفته دو بار از یک پیتزا بخورید یا اینکه به جای آن هر هفته دو غذای مختلف میل کنید؟ احتمالا اغلب شما گزینه ای را انتخاب می کنید که تنوع بیشتری دارد. همین اصل می تواند در مورد بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک نیز به کار رود. اگرچه داشتن یک اسلوب معین برای بازاریابی مهم است اما توانایی در استفاده از ابزار متنوع برای آوازه دادن به کسب و کار نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

 

  1. http://nybookmark.com/story8275077/دوربین-هایک-ویژن
  2. http://bookmarketmaven.com/story8270032/دوربین-هایک-ویژن
  3. https://johsocial.com/story9148891/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  4. https://bouchesocial.com/story9148721/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  5. https://socialmarkz.com/story9148789/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  6. https://socialmphl.com/story9148753/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  7. https://sparxsocial.com/story9148789/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  8. https://socialclubfm.com/story9148790/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  9. https://sound-social.com/story9148806/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86

https://sociallawy.com/story9148775/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

این موضوع شاید غیر منطقی به نظر برسد، ولی بهترین زمان برای فروش بیشتر به مشتری، هنگامی است که او در حال خرید است و نه در مدتی پس ازخرید. وقتی مشتری از نظر احساسی راضی شد که خرید کند و به این نتیجه رسید که می تواند به شما اعتماد کند، به راحتی می توانید به او بیشتر بفروشید. در این روش قبل از اتمام فرایند فروش، مبلغ فاکتور را افزایش می دهید.

چگونه؟ با توسعه محصولات دیگر، خدمات جانبی و مدل های دیگر. وقتی مدل های بهتری را معرفی می کنید و یا برای محصولی خاص، لوازم جانبی را ارائه می کنید، نه تنها فروش خود را افزایش می دهید، بلکه مشتریان را راضی تر و خشنودتر می سازید، چون وسایل خریداری شده، از امکانات و مزایای بیشتر و کامل تری برخوردار هستند.

  • مجله ها و نشریات می توانند به جای اشتراک یکساله، گزینه های اشتراک دو یا سه ساله را هم اضافه کنند. حتی می توانند چند نوع اشتراک داشته باشند، مانند اشتراک طلایی، نقره ای و معمولی و در گزینه های گران تر، گزارش های اضافی، ایمیل های اطلاع رسانی، سی دی های جانبی و... را نیز همراه نشریه برای مشتریان بفرستند.
  • محصولات و دستگاه هایی که نیاز به آموزش دارند را می توان با آموزش استفاده از محصول، پشتیبانی فنی و فیلم آموزشی فروخت و مبلغ بیشتری مطالبه کرد.
  • لباس فروشی ها می توانند علاوه بر فروش لباس، به فروش جواهرات بدلی، کیف و کفش بپردازند و خرید مشتری را تکمیل کنند.
  • شرکت های سازنده نرم افزارهای حسابداری می توانند به فروش کتاب ها یا دوره های آموزشی حسابداری بپردازند.
article_image_one_460.jpg

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که وسیله ای را خریداری کنید و سپس به این نتیجه برسید که ای کاش مدل بالاتری می خریدید و یا لوازم جانبی آن را نیز می خریدید؟ آیا آرزو نمی کردید که فروشنده حافظه های با ظرفیت بیشتر، باتری با عمر بالاتر، یا پارچه ای با دوام بیشتر را نیز به شما معرفی می کرد؟
یکی از مشتریانم که فروشگاه دستگاه های ورزشی دارد، دوره آموزشی در رابطه با تناسب اندام تهیه کرده تا آن را همراه دستگاه های تردمیل به فروش می رساند. با صرف وقت و کمی خلاقیت می توان برای هر کسب وکاری، مواردی برای فروش بیشتر یافت. کوین هوگان، نویسنده و محقق معروف، تحقیقاتی بر مشتریان انجام داد و به این نتیجه رسید که اگر از یک محصول سه نوع مختلف داشته باشید و با سه کیفیت و سه قیمت ارائه کنید، حدود 50 درصد مشتریان نوع میانی و 25 درصد آنها نوع ارزانتر و 25 درصد آنها نوع گران تر را خواهند خرید. بنابراین، وقتی مشتری مایل به خرید کالایی خاص است، کافی است به او دو پیشنهاد بهتر و کامل تر بدهید. طبق آمار بالا، از هر چهار مشتری سه نفر آن ها گزینه های بهتر را انتخاب خواهند کرد و شما سود بیشتری خواهید کرد و مشتری نیز خشنودتر خواهد بود. از معرفی محصولات و خدمات بیشتر به مشتریان نهراسید. مشتریان به دنبال بهترین ها هستند و در بسیاری از موارد از وجود گزینه های بهتر اطلاع ندارند. با اطلاع رسانی به آنها می توانید فروش خود را افزایش دهید.

1- محصولات تکمیلی و جانبی

فروش محصولات مکمل بسیار ساده است، به خصوص اگر بتوانید به مشتری توضیح دهید که با خرید آن چگونه از محصول اصلی استفاده بهتری خواهد کرد. اگر به فروشگاه های تلفن همراه مراجعه کنید، خواهید دید فروشنده، پس از فروش موبایل سعی در فروش نرم افزارهای لازم و کیف موبایل می کند و در بسیاری از موارد سود لوازم جانبی بیش از سود فروش موبایل است! هنگام نمایش و توضیح محصولات جانبی و مکمل، قیمت آن ها را نیز بیان کنید. بسیاری از مشتریان ترس از خرید دارند و حتی با این پیش داوری که شاید محصولی بسیار گران باشد، قیمت آن را نمی پرسند. پس این شما هستید که باید هنگام معرفی محصولات جانبی، قیمت های آنرا هم گفته و آن را توجیه کنید. مشتریان همیشه بهترین ها را می خواهند و اگر پول کافی داشته باشند و موانع ذهنی آنها برداشته شود، بهترین و گران ترین را خواهند خرید. اگر هیچ محصول جانبی برای افزایش حجم فروش ندارید، از محصولات و خدمات شرکت های دیگر استفاده کنید. بنابراین نکته مهم این استراتژی این است که به هر مشتری هنگام خرید محصول، مجموعه تکمیل تر و بهتری را ارائه دهید و او به احتمال زیاد گزینه بهتر را خواهد خرید.

2- فروش فوق العاده

یکی از روش های فروش بیشتر برگزاری فروش فوق العاده است. شما می توانید هر هفته یا حتی هر روز چند محصول را انتخاب کرده و آن ها را با قیمت پایین تری بفروشید. وقتی مشتریان خرید می کنند، حتی اگر محصولات فروش ویژه، ربطی به خرید آنان ندارد، آن ها را از فروش ویژه با خبر سازید و به احتمال زیاد آن ها خرید خواهند کرد. تنها راه برگزاری فروش ویژه، کاهش قیمت ها نیست. شیوه مناسب تر، دادن جوایز به خریداران است. مثلا فروشندگان لباس می توانند به مشتریان اعلام کنند که در صورت خرید بیش از سی هزار تومان، یک جوراب رایگان جایزه خواهند گرفت. با برنامه ریزی دقیق می توانید محصولاتی که فروش کمتری دارند یا موجودی آنها در انبار زیاد است را با فروش ویژه به مشتریان بفروشید و یا از آن ها به جای تخفیف استفاده کنید.

3- فروش محصولاتی که کاربرد روزانه دارند

اگر سوپرمارکت دارید، بسیاری از مشتریان به طور روزانه نان، شیر و مواردی مشابه را مصرف می کنند، پس می توانید عادت خود سازید که به تمامی مشتریان هنگام تسویه حساب، چند قلم را که کاربرد روزانه دارند، پیشنهاد دهید. بسیاری از مشتریان فراموش می کنند که چه می خواهند وشما می توانید به آنها یادآوری کنید که ببینند آیا به محصولات دیگری نیاز دارند یا نه؟

4- فروش قراردادهای پشتیبانی

یکی از آسان ترین راه ها برای افزودن مبلغ فاکتور و فروش بیشتر، فروش خدمات پشتیبانی فنی و ضمانت است. اگر مشتریان به گارانتی و پشتیبانی اعتماد کنند، آن را به راحتی خواهند خرید، زیرا آنها را از ضررهای احتمالی محافظت می کند. همان طور که می دانید تمام شرکت های بزرگ گارانتی ارائه می دهند، پس شما چرا این کار را نکنید؟ با کمی تفکر و خلاقیت، برای هر کالایی می توان نوعی پشتیبانی به وجود آورد، مثلا اگر محصولات آموزشی می فروشید، می توانید مبلغی را بابت پشتیبانی یکساله دریافت کنید و در صورت خراب شدن نرم افزار، نسخه ای ازآن را با پست برای مشتری بفرستید. هزینه پشتیبانی می تواند بین 5 تا 10 درصد قیمت محصول در نظر گرفته شود.

 

  1. https://bookmarkspy.com/story9148664/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  2. https://bookmarkvids.com/story9148611/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  3. https://bookmarkshut.com/story9148405/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. https://fellowfavorite.com/story9148703/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  5. https://hubwebsites.com/story9148580/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  6. https://rotatesites.com/story9148590/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  7. https://binksites.com/story9148609/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  8. https://sitesrow.com/story9148630/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  9. https://sites2000.com/story9148550/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

https://thejillist.com/story9148599/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 


:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

هر چه مشتری بیشتر از شما سؤال کند، باید با علاقه بیشتری به او جواب بدهید، چون این سؤال نشانه آن است که مشتری از محصول شما خوشش آمده. قدرت پاسخگویی به مخالفت های مشتری، یک مهارت موثر در بحث فروش است. موقع پاسخ گویی حق ندارید عصبانی شوید. اگر مشتری سوال کرد و شما خودتان را از بحث کنار کشیدید، باخته اید، باید پیشاپیش سوال های مشتریانتان را پیش بینی کنید و برای هر کدام، جواب مناسبی تدارک ببینید.

روش ارتباطی

مشتری از شما خرید نمی کند، مگر اینکه احساس کند شما به او اهمیت می دهید. اینکه مشتری در صحبت با شما احساس امنیت کند، بسیار مهم است. صحبت شما با مشتری، باید ترس و شک او را از بین ببرد. پس ارتباط بعد از فروشتان را با هیچ کدام از مشتری ها قطع نکنید، چون این ارتباط باعث ارجاع مشتریان بعدی می شود. برای یک فروشنده موفق، فروش صرفاً شروع یک ارتباط است، نه پایان یک ارتباط. محصولات مهم نیستند، ارتباط مهم است. پس روی رابطه تمرکز کنید.

تکنیک های نهایی سازی فروش (کی فروش به قطعیت می رسد؟)

نهایی سازی فروش، بخش پایانی و مهم فروش است، یعنی وقتی مشتری آماده خریدن شده، نباید بگذارید کار به جایی بکشد که او بگوید بسیار خوب، حالا می روم و فکر می کنم و. . . باید طوری رفتار کنید که مشتری در همان لحظه به تصمیم برسد. عملکرد شما در آن لحظه، بسیار مهم است. نهایی سازی فروش، تکنیک های بسیاری دارد که برخی از آنها را برای شما می گویم.

article_image_one_408.jpg

1- تکنیک دعوت

ساده ترین تکنیک برای نهایی سازی فروش، دعوت کردن مشتری به خرید است:» اگر از این خوشت آمده، چرا امتحانش نمی کنی؟« اغلب مشتریان برای خرید، روی لبه تصمیم گیری هستند. در همان حالی که دارند برای خرید تصمیم می گیرند، تجربه های بدی را که از خرید قبلی شان دارند، به یاد می آورند. آن وقت می گویند نه، نیازی ندارم، نمی دانم. . . اما فروشنده خوب، هیچ فروشی را بدون اینکه از مشتری دعوت کند، ترک نمی کند.

2- تکنیک جایگزینی

در صورتی که مشتری، بیشتر از یک گزینه برای انتخاب دارد و مردد است که کدام را بردارد، باید از مشتری بپرسید کدامش را دوست داری؟ ما آدم ها همگی خوشمان می آید از اینکه چند گزینه خوب برای انتخاب داشته باشیم. اما اگر فقط یک گزینه برای انتخاب وجود دارد، باید گزینه های جدید ایجاد کنید: «گران است؟ ما تخفیف می دهیم، چقدر نقد دارید؟ قسط می بندیم.»

3- تکنیک مراقبت

مشتری باید این را احساس کند که اگر هم دارد در انتخابش اشتباه می کند، شما مراقب اوضاع هستید و او را تنها نمی گذارید. این حس، حس بسیار خوشایند و خوبی برای مشتری است. اینکه در نوع فروشتان چطور می توانید از این تکنیک استفاده کنید، به خودتان بستگی دارد. مشتریان، حتی در آخرین لحظات خرید هم تردید دارند. همین است که اگر شما به آنها اطمینان بدهید که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و شما مراقب همه چیز هستید، خیالشان راحت می شود و یک قدم بزرگ به سمت خرید نزدیک می شوند.

4- تکنیک ثانویه

اگر مشتری شما خریدار ماشین است، روی یک بحث ثانویه در خرید ماشین تمرکز کنید، نه روی بحث اصلی خرید. مثلاً بگویید رنگش چطور است، این رنگ را دوست دارید؟ رنگ، یک عامل ثانویه است. اصل قضیه، خود ماشین است، اما شما با این سوال، فروش را به سمت نهایی شدن می برید.

5- تکنیک زاویه تند

در این تکنیک، شما باید براساس مخالفت ها پیش بروید. مثلاً مشتری می گوید: این هزینه اش خیلی بالا است، شما در پاسخ می گویید: اگر قسطی کنیم، می توانید همین را بردارید؟ می گوید: آخر من این را فردا احتیاج دارم، شما می گویید: خوب، اگر بتوانم تا غروب برایتان آماده اش کنم، چطور؟ یعنی تا مشتری مخالفت کرد، شما از همان زاویه، راه را می بندید.

6- تکنیک اجازه

ما آدم ها دوست داریم که از ما اجازه گرفته شود. پس مشتری را مجبور نکنید. بلکه باید به نحوی با او صحبت کنید که در شرایط انتخاب قرار بگیرد. مثلاً بگویید: اجازه می دهید این کار انجام بشود؟ او هم تصمیم گیری می کند تا به نتیجه آری یا خیر برسد.

 

  1. https://socialskates.com/story9148640/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  2. https://socials360.com/story9148677/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  3. https://socialwoot.com/story9148758/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. https://bookmarknap.com/story9148659/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  5. https://bookmarkinglive.com/story9148674/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  6. https://bookmarkmiracle.com/story9148639/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  7. https://telebookmarks.com/story9148707/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  8. https://bookmarkcork.com/story9148712/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  9. https://bookmarkedblog.com/story9148737/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  10. https://lingeriebookmark.com/story9148710/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 

 


:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()