دوربین مداربسته تبریز
نوشته شده توسط : احمد

دوربین مداربسته تبریز به خدمات فروش، نصب و پشتیبانی دوربین مداربسته در شهر تبریز اشاره دارد. تبریز بزرگ ترین کلان شهر منطقه شمال غرب ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی به حساب می آید. همچنین شهر تبریز بزرگ ترین قطب اقتصادی منطقه آذربایجان ، مرکز اداری ، سیاسی و بازرگانی این منطقه نیز نامگذاری می شود.  از نظر تاریخی شهر تبریز یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شهرهای ایران در طول دو هزار و پانصد سال گذشته ایران به حساب می آید و در دوره های بسیاری پایتخت ایران بوده است.

همچنین گسترش شهرنشینی نوین باعث شده است که در نیم قرن گذشته تبریز دست خوش تحولات مدرن شدن شود و امروز قطعا یکی از مدرن ترین و زیبا ترین شهرهای ایران به حساب می آید. همین موضوع باعث شده است که تبریز یکی از پیشگامان استفاده از تکنولوژی های نوین در ایران نیز شمرده شود. شهر پاکیزه، شهر صنعت نوین، شهر پرحاشیه در ساحت سیاسی ایران از جمله عناوینی است که در این سالها به عنوان القاب تبریز بر سر زبان عموم مردم قرار گرفته است.

دوربین مداربسته تبریز

در این مطلب به معرفی تکنولوژی های نوین سیستم های حفاظت تصویری و دوربین های مداربسته برای شهروندان تبریزی می پردازیم.

  قیمت دوربین مداربسته تبریز

دوربین های مداربسته در مدل ها و انواع مختلفی توسط شرکت های متفاوت در سراسر دنیا تولید می شود و به همین دلیل قیمت های مختلفی از این کالا در بازار مشاهده می کنید. اگر بخواهیم خیلی گذرا به عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته اشاره کنیم باید به موضوعاتی مانند مقاومت بدنه دوربین، کیفیت تصویر برداری، امکان دید در شب دوربین ها اشاره کنیم. همچنین بحث حمل و نقل کالاها باعث می شود که قیمت دوربین مداربسته تبریز با قیمت همان دوربین در تهران و شیراز متفاوت باشد.

همانطور که گفتیم برندهای مختلفی تولید کننده دوربین مداربسته هستند و در نتیجه برندهای مطرح مانند هایک ویژن قیمت های بیشتری از برندهای جدید مانند برند ناظر ایرانی خواهند داشت. برندهای هایک ویژن، داهوا، مکسرون، سامسونگ و تی وی تی از جمله معروف ترین برندهای دوربین مداربسته موجود در بازار ایران هستند. نکته دیگری که در قیمت دوربین مداربسته تاثیر گذار است خرید جداگانه اجزای دوربین یا خرید پکیج های دوربین مداربسته است. در صورتی که پکیج های کاملی از دوربین مداربسته را خریداری کنید کاملا به صرفه تر خواهد بود.

انواع دوربین مدار بسته  در تبریز

دوربین مداربسته سقفی

دوربین مداربسته سقفی یا دام (Dome) . این دوربین به شکل کروی بوده و معمولا در زیر سقف نصب می شوند.

محل نصب این دوربین باعث می شود که جهت دوربین به راحتی و به شکل اتفاقی جابجا نشود. همین قابلیت باعث می شود که این دوربین را برای مکان های پرتردد استفاده کنند تا بدین وسیله مانع جابجایی سهوی یا عمدی جهت آن شوند.

دوربین مداربسته سقفی معمولا زیبا تر و کوچکتر از دوربین های دیگر می باشند از این رو بسیاری از شرکتها و مؤسسات ترجیح می دهند از این نوع دوربین در ساختمان خود استفاده کنند.

زیبایی و کوچک بودن دوربین باعث می شود که بسیاری از شرکت ها برای امنیت فضای داخلی خود این دوربین را ترجیح دهند. همچنین با استفاده از یک سرپوش دودی و یا بدنه درونی سیاه رنگ می توان این دوربین را به شکلی از دید مخفی نگاه داشت تا افراد جهت آن را تشخیص ندهند.

دوربین های دام معمولا با یک لنز با فاصله کانونی ثابت و یا یک لنز با فاصله کانونی متغیر ساخته  می شوند. محل نصب این دوربین ها نیز همانطور که گفته شد ثابت است و قابل تنظیم بصورت ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی می باشند.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته برای منزل   نصب دوربین مدار بسته   دوربین مداربسته فرودگاه

دوربینهای مداربسته دیواری

دوربین مداربسته دیواری یا بولت (Bullet) . این دوربین به شکل استوانه ای بوده و عموما از جنس فلزی تولید می شوند.  به دلیل مقاومت بالای این دوربین، کاربرد اصلی آن در فضاهای بیرونی است. این دوربین نسبت به رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید و باد و باران مقاومت قابل توجهی دارد و در نتیجه در فضاهای روباز شهری انواع مختلفی از این دوربین را به وفور مشاهده می کنید. دوربین های دیواری بولت به دو شکل شبکه و آنالوگ تولید می شوند و از نظر کیفیت تصویر نیز هیچ محدودیتی ندارند.

دوربین های دیواری عموما دارای دید در شب IR نیز هستند و برد دید در شب این دوربینها به تعداد و نوع LED های تعبیه شده بر روی دوربین وابسته است. توجه داشته باشید که برد دید در شب نوشته شده در کاتالوگ دوربینها به بالاترین برد پرتاب نور دوربین اشاره دارد و الزاما مشخص کننده برد مفید دید در شب دوربین نیست.

دوربین مداربسته تبریز

دوربینهای مداربسته صنعتی

دوربین مداربسته صنعتی یا باکس (Box) . معمولا به شکل مکعب و از جنس فلز یا پلاستیک ساخته می شوند. مهمترین مزیت آنها امکان نصب لنز خارجی برای تهیه تصاویر با زاویه و عمق دید متفاوت است  لذا معمولا در کاربرد های ویژه و تخصصی از این نوع دوربین مداربسته استفاده می شود. به شکل عمومی از این دوربین در شرایطی استفاده می شود که نیاز به تصویر برداری از فواصل دور با زاویه بسته است.

دوربین های باکس به طور عمومی فاقد دید در شب IR هستند. اما این دوربین ها تصویر خیلی مناسبتری از محیط در نور کم به شما خواهند داد که استفاده از آنها را در محیطهای کم نور بسیار مناسب می کند.

دوربین مداربسته (گردان)

دوربین مداربسته گردان یا اسپید دام (Speed Dome – PTZ) . این دوربین ها دارای یک بدنه کروی شکل و یک پایه با توجه به شرایط نصب هستند.

قابلیت گردش در جهات مختلف، زوم کردن در یک زاویه خاص و همچنین زوم مکانیکی باعث می شود که این دوربین زاویه دیدی متغیر داشته باشد و برای نظارت محیطی در محوطه های بزرگ مانند سوله ها بسیار کاربرد دارد.

استفاده از دوربینهای مداربسته گردان به دو صورت انجام می گیرد: یا به یک اپراتور نیاز دارد که توسط ابزار مخصوصی (جوی استیک/دسته کنترل) می تواند دوربین را به سمت هر نقطه ای بچرخاند و روی سوژه زوم کند. یا باید نقاط مورد نظر (preset) از قبل به حافظه دستگاه سپرده شود تا دستگاه به صورت برنامه پذیر و زمان بندی شده محل هایی مشخص را به شما نشان دهد. به مجموعه ای از Preset ها که با ترتیب و زمانی مشخص یکی پس از دیگری اجرا می شوند یک Sequence گفته می شود. این Sequence ها در واقع همان برنامه حرکت دوربین خواهد بود.

بهترین مارک دوربین مداربسته تبریز

در ابتدای این متن گفتیم که برندهای مختلفی در دنیا تولید کننده دوربین مداربسته در انواع متفاوت آن هستند. بنابراین برای انتخاب برندی خاص ابتدا باید معیارهایی برای خود داشته باشیم. موضوعاتی مانند کیفیت تصویر، مقاومت بدنه و همچنین قیمت و دردسترس بودن آن برند در بازار ایران از جمله موضوعات مهم در انتخاب برندی خاص هست. همچنین شرکت های ارائه کننده خدمات پشتیبانی بعد از نصب نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. بر اساس تجربه دو دهه ای شرکت مهر تجارت در صنعت حفاظت تصویری، کارشناسان ما معتقدند که در حاضر بهترین برند از نظر معیارهای ذکر شده در ایران برند هایک ویژن است.

نصب دوربین مداربسته در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

نظارت بر کار و امور اداری کارمندان به وسیله سیستم های نظارتی یک امر عادی در مدیریت امروز ارگان ها تبدیل شده است. همچنین استفاده از دوربین مداربسته در بخش های مختلفی مانند انبارها ، سازمان های نظارتی، ادارات و شرکت ها، فروشگاه ها و مراکز خرید، بیمارستان ها، اماکن دولتی، کارخانجات، مراکز خدماتی و حتی منازل رایج شده است.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که جهت ایجاد نظارت کامل در اماکن مختلف ممکن است صرف استفاده از دوربین های مداربسته کافی نباشد و در نتیجه استفاده از ابزارهای کنترلی دیگر در برخی اماکن توصیه می شود. برای مثال در فروشگاه ها از گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر لباس نیز استفاده می‌شود تا از این طریق کاستی های سیستم نظارت تصویری را برطرف می‌سازد.همچنین در منازل نیز بسیاری از ساکنین از چشمی درب دیجیتال و  هوشمند سازی دربهای ورودی برای محافظت از ساکنین منازل بخصوص سالمندان و کودکان استفاده می کنند.

مهرتجارت نمایندگی رسمی دوربین های مداربسته هایک ویژن در ایران

شرکت مهرتجارت با بیش از ده سال تجربه در زمینه دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظتی مدرن مجری بسیاری از پروژه های بزرگ کشور در سالهای گذشته بوده است. ما مفتخریم که در قسمت اعظمی از پروژه های ملی کمکی در جهت بهبود امنیت شهروندان عزیز داشته ایم. پروژه نصب دوربین های نظارتی فرودگاه بین المللی امام خمینی، پروژه دوربین های نظارتی در مترو تهران بزرگ و همچنین اجرای سیستم های نظارت تصویری اماکن شهری در تهران از جمله افتخارات شرکت مهرتجارت در خدمت رسانی به شما عزیزان است. همچنین شرکت مهر تجارت با در اختیار داشتن شبکه توزیع سراسری در کل ایران آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز تبریزی خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  دوربین مداربسته شیراز    دوربین مداربسته مخفی  دوربین مداربسته اصفهان





:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: